Штучний інтелект пропонує нові підходи для навчання, викладання та академічної роботи. Водночас, його використання у цих сферах пов’язане з низкою етичних проблем. ШІ модулює когнітивні функції людини, як-то: аналіз даних, машинне навчання за рахунок застосування рішень безлічі подібних завдань, розпізнавання образів тощо. На відміну від попередніх систем, ШІ може створювати контент (текст, зображення, аудіо, відео), а не лише шукати його, а також адаптуватися до контексту.

ШІ можна використовувати у таких випадках:

  • редагування тексту рукопису чи рецензії, написаних самостійно, з метою перевірки граматики та покращення формулювань думок;
  • аналізу великих обсягів даних;
  • пошук та формування бібліографії за умови верифікації кожного видання;
  • переклад анотації до стаття іноземними мовами за умови перевірки точності перекладу та збереження змісту.

Неприпустимим є:

  • видавання тексту рукопису статті, згенерованого чи переформульованого ШІ, за власний авторський твір;
  • створення за допомогою ШІ неправдивих даних, фактів, зображень (тобто фабрикація);
  • використання неідентифікованих джерел;
  • здійснювати рецензування текстів рукописів за допомогою ШІ;
  • покладатися на ШІ як єдине джерело інформації.

Автори, рецензенти та члени редколегії мають усвідомлювати ризики, пов’язані із використанням ШІ:

  • можливість порушення авторського права;
  • загроза захисту персональних даних;
  • загроза створення ШІ аморального, образливого, неточного та неетичного контенту.